Materiały do projektów

Temat 1:

Temat 2:

Temat 3: Aplikacja do wystawiania fv.

Narzędzie może być aplikacją okienkową lub konsolową. Do tworzenia ciekawszych interfejsów konsolowych można stosować moduł turtle, w przypadku aplikacji okienkowej polecane jest PyQT5. Dokumentację obu modułów znajdziecie Państwo w pod adresem:
https://docs.python.org/3.3/library/turtle.html?highlight=turtle
https://python101.readthedocs.io/pl/latest/pyqt/
Do realizacji przydatny jest moduł WeasyPrint umożliwia on konwersję plików .html do .pdf, opis, sposób instalacji i przykłady użycia znajdziecie Państwo poniżej:
https://weasyprint.org/start/?fbclid=IwAR3VNFBMYLIwWn_MU8BqnTmOvHvofZnMe7grwUaU15k-7bLNsbHueGulYx8
Przykładowy wzór html fv znajdziecie Państwo pod adresem:
https://github.com/sparksuite/simple-html-invoice-template/blob/master/invoice.html

Temat 4: Generowanie wykresów na podstawie danych w plikach csv lub Exel.

W przypadku stosowania pliku csv w tym projekcie należy zastosować moduł csv – przykład zastosowania modułu i jego opis znajdziecie Państwo:
https://cwsi.pl/python/tutorial/pliki-csv-i-python-odczyt-i-zapis/
Inny sposób działania na plikach csv znadziecie Państwo w dokumentacji pythona:
https://python101.readthedocs.io/pl/latest/bazy/sql/dane.html
Aby odczytywać dane z plików Exela (xls) możemy zastosować bibliotekę xlwt, opis i przykłady zastosowania znajdziecie Państwo tu:
https://rk.edu.pl/pl/generowanie-i-czytanie-plikow-excela-w-pythonie/
Biblioteką, którą można wykorzystać do tworzenia wykresów jest matplotlib, opis i przykłady znajdziecie Państwo tu:
https://www.obliczeniowo.com.pl/421

Wszystkie dane do wykresów znajdziecie Państwo archiwum z danymi.

Temat 5: minigierki do Minecraft:

Opis: Projekt polega na stworzeniu 15 minigierek do Minecrafta wykorzystującego moduł “teachcraft“. Gierki mają być inspirowane książkami (np. mit o Minotaurze i labirynt – kod dostępny w archiwum poniżej). Przy oddaniu projektu należy podać książkę lub wydarzenie, z którym związana jest minigra.
Przykładowe kody możecie Państwo również znaleźć we wprowadzeniu do teachcrafta.
https://teachcraft.net/lesson1
Client Launcher możecie Państwo pobrać z: https://github.com/TeachCraft/TeachCraft-ClientLauncher

Biblioteka potrzebna do tworzenia minigier dostępna jest pod adresem: https://github.com/TeachCraft/TeachCraft-Examples
To dobry wstęp do programowania pod teachcrafta.
Archiwum: minecraft_kod

Temat 6: Sterowanie dronem Tello Edu z wykorzystaniem kodu Python

Biblioteka potrzebna do sterowania dronem z poziomu kodu napisanego w języku Python jest dostępna na github:
https://github.com/dji-sdk/Tello-Python
Znajdziecie tam Państwo również przykłady zastosowania.